Beställning av programvara till datorsal
Deadlines
Vi behöver få er beställning innan dessa datum för att vi ska ha möjlighet att leverera programvaran i tid inför varje läsperiod.
Läsperiod |
Deadline |
LP1 |
1 Maj |
LP2 |
1 September |
LP3 |
1 November |
LP4 |
1 Februari |
Systemkrav
För att programmet ska fungera i vår miljö så behöver det vara kompatibelt med Windows 10.
Är ni osäkra om programmet är kompatibelt med Windows 10 så kontakta IT i god tid så att vi kan utreda det.
Checklista
Kontrollera först vilka programvaror som finns installerade i datorsalarna.
Datorsalar
Vi behöver följande information vid beställning av ny programvara:
- Ansvarig lärare (ansvarar för att testa programvaran)
- Namn på och versionsnummer på programvaran.
- I vilken eller vilka salar programvara ska användas.
- När behöver programvaran vara tillgänglig?
- Länk till installationsmedia.
- Eventuella installationsanvisningar.
- Information om licenser, t.ex. licensnyckel, licensfil.
Skicka din beställning till it@hb.se
Tänk på att även uppdatering till ny version av programvara räknas som en ny beställning.
I de fall en ny licens behöver köpas in, hanteras det som ett separat ärende till it@hb.se
Testa programvaran
Läraren ansvarar för att i god tid testa programmet så att det fungerar i utbildningen. Efter godkännande från ansvarig lärare installeras programvaran i datorsalen.