Källförteckningen
Källförteckningen eller referenslistan placeras sist i dokumentet men före eventuella bilagor. Referenserna ska sorteras i alfabetisk följd. I referenserna skall det finnas tillräcklig information för att din läsare enkelt skall kunna hitta de dokument du har använt i ditt arbete. För att göra källförteckning så lättläst som möjligt är det bra att antingen ha hängande indrag i referenserna eller en blankrad mellan varje referens.
Här följer ett urval av de referenser som finns i guiden. Fler exempel hittar du i Harvardguiden i pdf..
Källförteckning
Alpman, M. (2018). Livet framför skärmen. Forskning & Framsteg, (3), s. 26-31.
Eklund, K. (2017). Vår ekonomi: en introduktion till samhällsekonomin. 14 uppl., Studentlitteratur.
Goworek, H., Fisher, T., Cooper, T., Woodward, S. & Hiller, A. (2012). The sustainable clothing market: an evaluation of potential strategies for UK retailers. International Journal of Retail & Distribution Management, 40(12), s. 935–955. doi:10.1108/09590551211274937
Kenny, G. (2023). Strategy discovery: achieving business resilience, engagement and performance. Routledge. doi:10.4324/9781003394976
Nolin, J. (2009). Informations- och kunskapspraktiker i förvandling. I Hansson, B. & Lyngfelt, A. (red.) Pedagogiskt arbete i teori och praktik: om bibliotekens roll för studenters och doktoranders lärande. Btj, s. 257-282.
Nordberg, T. (2020). Till för alla: En studie om besökares förhållanden till biblioteksrummet som plats vid ett flerspråkigt folkbibliotek. Masteruppsats, Biblioteks- och informationsvetenskap. Högskolan i Borås. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hb:diva-23304
SFS 2013:801. Bibliotekslag.
Skolverket (2018). Läroplan för förskolan: Lpfö 18. https://www.skolverket.se/download/18.6bfaca41169863e6a65d5aa/1553968116077/pdf4001.pdf
Skolverket (2021). Samordnare för nyanländas utbildning. https://www.skolverket.se/skolutveckling/leda-och-organisera-skolan/nyanlanda-barn-och-elevers-utbildning/samordnare-for-nyanlandas-utbildning [2021-06-21]
Wirdefalk, D. (2011). Hitta bilder på nätet som du får använda: Creative Commons [video]. http://www.youtube.com/watch?v=gti5DpjjBtU [2021-08-27]
Zimmerman, F. (2018). Det tillåtande och det begränsande: en studie om pojkars syn på studier och ungdomars normer kring maskulinitet. Diss. Göteborgs universitet. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hb:diva-13854