Sjukanmälan och VAB-anmälan
Anmälan görs direkt till hr@hb.se alternativt via telefon 033-435 43 00 (telefontid: måndag-fredag kl. 09:00-11:30). Anmälan kan även göras via kontaktperson på din avdelning/enhet om sådan finns utsedd.
När du gjort din anmälan meddelar vi din chef och skapar ett ärende i Primula. När du återgått i tjänst avslutas ärendet av dig i Primula.
Du hänvisar själv din telefon. Läs om hur du hänvisar telefonen via Tele2-appen.”
Det är viktigt att stänga av sin telefon när man inte är anträffbar. Observera att det är lika viktigt att ta bort hänvisningen när du är åter i tjänst. Det blir en hög belastning i växeln om telefonen är felaktigt hänvisad och den som söker dig får inte korrekta besked.
Om din frånvaro sammanfaller med lönekörning, kan det bli en fördröjning av registreringen i Primula. Så snart ärendet är registrerat får du ett bekräftelsemeddelande från Primula.
Vid längre planerad sjukfrånvaro registrerar HR-Lön i Primula.