Metaverse och detaljhandelsmodevarumärken

Huvudsyftet med denna studie är att förstå relationen mellan Metaverse och detaljhandelsmodeindustrin. Studien inkluderar även den nuvarande användningen av Metaverse-applikationen samt fokuserar på framtida perception.

Analys

Påverkan av Metaverse på modevarumärken inom detaljhandeln. Möjligheter och förståelse för kärnan i Metaverse. Utvärdering av Metaverse i dagens modebransch.

Resultat

Tillväxten av modeindustrin inom detaljhandeln kan förbättras med hjälp av Metaverse-teknologi, som är specifikt utformad för att förbättra organisationernas sociala kopplingar. Termen “Metaverse” kan ses som ett “nätverk av 3D-virtuella världar” som främst fokuserar på att bygga och stärka sociala kopplingar. Kopplingar med kunder, leverantörer, investerare och aktieägare samt anställda tillsammans har en stark påverkan på ett varumärkes prestation. Användningen av denna teknologi har blivit mycket tydlig i modeindustrin inom detaljhandeln då affärsorganisationer fokuserar på att skapa mer affärsvärde genom att implementera avancerad teknologi i verksamheten.

Om projektet

Titel: Metaverse och detaljhandelsmodevarumärken – Nuvarande och framtida användning av perception

År: 2022

Författare: Jannatul Rayhana

Kurs/Utbildning: Fältstudie, Mastersprogram i Mode Marknadsföring & Management

Forskningsledare/Handledare: Jenny Balkow, Marianne Louwerse