Att frigöra potentialen för självstyrt lärande i CLO3D

Sammanfattning

För att fastställa möjligheterna med självstyrt lärande används forskning om självreflekterande tekniker. Utmaningarna i lärandeprocessen identifieras med hjälp av tidshanteringsblad och dagbok.

För att få en fullständig förståelse av lärandeupplevelsen tas även feedback från branschproffs som också har lärt sig på egen hand i beaktande. Forskningen ger information om fördelarna, utmaningarna och strategierna för självstyrt lärande i CLO3D. Den kunskap som erhålls från denna studie kan förbättra utbildningsstrategier och bidra till utvecklingen av virtuell designutbildning i allmänhet, genom att erbjuda rekommendationer baserade på solid forskning för att uppmuntra framgångsrikt självstyrt lärande i kontexten av virtuell design.

Genom denna läranderesa kan detta tillföra värde till Digital Business Lab för att fördjupa förståelsen av potentialen för självstyrt lärande och utforska andra nya teknologier för att förbättra deras förmågor. Dessutom kan Digital Business Lab utforma sina framtida kurser/workshops utifrån resultaten.

Om projektet

Titel: Att frigöra potentialen för självstyrt lärande i CLO3D

År: 2023

Författare: Jakaia Nasrin

Kurs/Program: Fältstudie, masterprogram i Fashion marketing och management

Forskare/Handledare: Jenny Balkow

Teknologi: CLO3D för virtuell prototypframställning