Skärmbaserad eye tracking-studie för en förbättrad kundupplevelse

Syfte och resultat

Genom att analysera varje deltagares experiment och ställa frågor om deras upplevelse på webbplatsen kunde vi ge Swegmark of Sweden flera potentiella förbättringsförslag för att förbättra kundupplevelsen.

Metodik

I denna studie har vi använt både kvalitativa och kvantitativa metoder för datainsamling och analys för att uppnå bästa möjliga resultat. Genom att studera deltagarnas ögonrörelser på hemsidan och analysera dem genom gazeplots och heatmaps kan vi kvantifiera beteendemönster som kompletteras med en kvalitativ intervjustudie. Genom att utföra individuella personliga intervjuer fick vi möjlighet att samla värdefull information om webbplatsen och kundupplevelsen, vilket möjliggjorde detaljerade slutsatser.

Om projektet

Titel: Skärmbaserad eye tracking-studie för en förbättrad kundupplevelse

År: 2023

Författare: Alia Andreasson och Malin Schröder

Kurs/Program: Fältstudie, Masterprogram i management av Digital Handel

Handledare: Daniel Hjelmgren och Marianne Louwerse

Caseföretag: Swegmark of Sweden

Teknik: Eye tracking på skärm