Att stärka självstyrt lärande

Sammanfattning

Detta projekt beskriver utvecklingen av en specialiserad självstudiekurs för nybörjare inom kläddesign, med särskilt fokus på att främja 3D-designfärdigheter med hjälp av CLO3D-programvaran. Genom att använda en beskrivande och utredande forskningsmetod, utnyttjar studien dagboksanteckningar och feedbacksessioner för att forma modulens skapande och utvärdering. Resultaten belyser vikten av att tillgodose nybörjares unika behov, med målet att tillhandahålla tillgängliga resurser som förbättrar deras skicklighet och självförtroende i användningen av CLO3D. Samtidigt som potentiella begränsningar erkänns, betonar studien praktiska implikationer för lärare och yrkesverksamma inom branschen, och presenterar ett värdefullt verktyg för att stödja individer i deras resa mot att bemästra 3D-design. Slutligen fyller detta arbete en viktig lucka i resurser för nybörjare, och ger dem möjlighet att blomstra inom kläddesignindustrin.

Om projektet

Titel: Att stärka självstyrt lärande: metoder för att utveckla en självstudiekurs för CLO3D  

År: 2024

Författare: Loku Sarukkali Patabandhige Thilini Lakmali

Kurs/Utbildning: Fältstudie, Mastersprogram i Fashion Management och Marknadsföring

Handledare: Jenny Balkow, Marianne Louwerse

Teknik som använts: CLO3D