Att stärka självstyrt lärande
2024-05-03
Sammanfattning
Detta projekt beskriver utvecklingen av en specialiserad självstudiekurs för nybörjare inom kläddesign, med särskilt fokus på att främja 3D-designfärdigheter med hjälp av CLO3D-programvaran. Genom att använda en beskrivande och utredande forskningsmetod, utnyttjar studien dagboksanteckningar och feedbacksessioner för att forma modulens skapande och utvärdering. Resultaten belyser vikten av att tillgodose nybörjares unika behov, med målet att tillhandahålla tillgängliga resurser som förbättrar deras skicklighet och självförtroende i användningen av CLO3D. Samtidigt som potentiella begränsningar erkänns, betonar studien praktiska implikationer för lärare och yrkesverksamma inom branschen, och presenterar ett värdefullt verktyg för att stödja individer i deras resa mot att bemästra 3D-design. Slutligen fyller detta arbete en viktig lucka i resurser för nybörjare, och ger dem möjlighet att blomstra inom kläddesignindustrin.
Om projektet
Titel: Att stärka självstyrt lärande: metoder för att utveckla en självstudiekurs för CLO3D
År: 2024
Författare: Loku Sarukkali Patabandhige Thilini Lakmali
Kurs/Utbildning: Fältstudie, Mastersprogram i Fashion Management och Marknadsföring
Handledare: Jenny Balkow, Marianne Louwerse
Teknik som använts: CLO3D
Loku Sarukkali Patabandhige Thilini Lakmali