Eye tracking

Marknadsföringsuppdrag

Du kan använda eye tracking för att analysera hur konsumenter reagerar på olika reklamkampanjer, webbplatser eller produktdisplayer. Det går att analysera vad som fångar konsumenternas uppmärksamhet och hur det går att optimera strategier för marknadsföring.

Användbarhetsstudier

Du kan använda eye tracking för att utvärdera användbarheten av digitala gränssnitt, webbsidor eller mobilapplikationer. Detta är värdefullt för att säkerställa en användarvänlig design.

Fältstudier

Du kan använda eye tracking utrustningen i din fältstudie, till exempel för att analysera hur människor interagerar med omgivningen eller produkter i verkliga situationer.

Uppsatsarbeten

Du kan integrera eye tracking-data i din uppsats för att stödja forskningsresultat och slutsatser. Prata först med din handledare.

Så här kommer du igång

För att börja använda eye tracking-utrustningen, kontakta labbansvarig för utrustningen. Vi erbjuder stöd och möjlighet till utbildning för att du ska vara väl förberedd för dina projekt.

Vem får använda utrustningen för studentprojekt?

För att få använda Digital Business Lab krävs att labbmiljön tillför något i ditt arbete (du behöver handledarens godkännande) och att det finns ledig tid i labbet. Bokningen görs i överenskommelse med din handledare och prövas från gång till gång.

Besök gärna vår databas över tidigare projekt, Digital Business Labs databas över projekt.