Uppsats

Exempel på studenter som har använt Digital Business Labs resurser för sin uppsats. I båda projekten har studenternagenomfört ett eye tracking-experiment med tillhörande analys:

Är du intresserad i en fältstudie tillsammans med Digital Business Lab?
Kontakta Marianne Louwerse: marianne.louwerse@hb. eller ring 0701-89 99 55

Viktigt att tänka på

  1. Gör en kort presentation. Lista vilka av labbets resurser du vill använda för datainsamling och motivera hur dessa resurser är kopplade till syftet.
  2. Boka tid med labbet för att pitcha din idé. Digital Business Labs resurser är begränsade och beslutet om just du kan använda dessa resurser är baserade på dels tillgång, din motivering av kopplingen mellan syfte och metod, samt handledarens eller programansvariges godkännande.

Du ansvarar för

  • kommunikationen med din handledare och Digital Business Lab under hela projekttiden.
  • att på ett tidigt stadium i processen boka upp de resurser du kommer att använda så att de är tillgängliga när du behöver dem.
  • all kommunikation med andra personer som ska ingå i arbetet med datainsamling, till exempel företagsrepresentanter och/eller konsumenter och respondenter.

Som student hos Digital Business Lab förväntar vi oss att du jobbar självständigt. Digital Business Lab kan ge teknisk support och viss handledning under uppsatsperioden.