Akademichefens beslutsmöte äger rum en gång per vecka, måndagar kl. 08:30–09:00 via Zoom. Här hittar du instruktioner om hur du anmäler och handlägger ett beslut som ska tas av akademichefen.
Alla ärenden som ska beslutas av akademichef ska anmälas till a2@stab senast kl. 12:00 onsdagen innan mötet.
- Du hämtar diarienummer för ärendet hos registrator.
- Om ärendet behöver remissas internt före beslut (om samtal med skyddsombud krävs och/eller kontakt med fackliga parter) ansvarar du samt din chef för att detta görs före beslut.
- Om det inte redan i handlingarna framgår tydligt vad som ska beslutas ska du upprätta en beslutshandling. Du hittar mallen för detta bland högskolans mallar i Word. Öppna Word, välj ”Nytt”/”New” sedan ”Delad”/”Shared”.
- Mejla anmälan om ärendet till a2stab@hb.se senast kl. 12.00 onsdagen innan mötet. Bifoga beslutshandling i PDF/A-format.
- Fredagen före beslutsmötet, senast kl. 12:00, får du en kallelse med föredragningslista med ordningen på anmälda ärenden.
- Föredra ditt ärende muntligt, kort och koncist.
- När akademichef har signerat beslutet i EduSign kommer du att få en kopia via mejl. Om även föredragande i ärendet ska signera beslutet kommer du att få ett mejl om att göra detta i EduSign.
- Du diarieför det signerade beslutet och övriga relevanta handlingar i ärendet.
Rutiner och beslutsordning
Rutin för akademichefens beslutsmöte vid Akademin för vård, arbetsliv och välfärd (dnr. 168-24) finns i Finn.
Akademichefens beslutsordning vid Akademin för vård, arbetsliv och välfärd (dnr. 755-21) finns i Finn.
Handläggarhandbok
Handläggarhandboken ger stöd vid handledning av såväl interna som externa ärenden:
Till handläggarhandboken